obraz

obraz

piątek, 2 października 2015

Marchewkowiec najlepszy




Piekłam go wielokrotnie, wciąż modyfikując składniki i za każdym razem czułam, że to jeszcze nie to... 

Kiedyś poprosiłam o przepis na ciasto marchewkowe w mojej ulubionej kawiarni, tak bardzo mi smakowało... 
właściciel uśmiechał się łagodnie, obiecał przesłać mailem,  oczywiście przepisu nigdy nie dostałam.
Z czasem sama go dopracowywałam, ten ma chrupiącą skórkę, wilgotny środek i jest aromatyczny.
Ciasto można pokroić na 12-14 kawałków.





składniki:
10 dkg sklarowanego masła
6 łyżek musu daktylowego*
3 jajka
23 dkg maki orkiszowej lub owsianej
23 dkg marchewki obranej i startej na grubych oczkach
1 łyżeczka świeżo startej gałki muszkatołowej
1 łyżeczka świeżo startego korzenia imbiru
1/2 łyżeczki cynamonu
6 łyżek mleka owsianego
garść orzechów włoskich

opcjonalnie serek mascarpone na wierzch ciasta do posmarowania


wykonanie:
  • ucieram mikserem jajka z musem daktylowym i przyprawami
  • następnie dodaję masło, dalej ucieram
  • dodaję mąkę, proszek do pieczenia, mleko owsianego, mieszam dokładnie
  • na końcu dodaję marchewkę, orzechy i delikatnie mieszam
  • piekę w foremce wyłożonej papierem do pieczenia, w  piekarniku nagrzanym do temp. 180o C, góra- dół, ok 50 min. aż się zrumieni
  • po upieczeniu, chwilkę trzymam w brytfance, potem wyjmuję z brytfanki i ciasto dalej stygnie już na desce 
  • serek mascarpone mieszam z musem daktylowym do smaku
  • kiedy ciasto całkowicie wystygnie smaruję je serkiem i posypuję pudrem marchewkowym 

*mus daktylowy - przygotowuję następująco: moczę daktyle (wcześniej starannie umyte) w ciepłej wodzie przez dwie godziny odcedzam, ale nie wylewam wody • miksuję daktyle • jeśli są zbyt suche dolewam 1-2 łyżkę wody z ich moczenia • mus przechowuję w słoiku w lodówce •używam do słodzenia potraw
*puder marchewkowy do dekoracji: umytą i obraną marchewkę kroję na cienkie paski • suszę w piekarniku ok 40 min. w temp. 70 C • po wysuszeniu studzę i mielę na proszek w młynku do kawy • przechowuję w zamkniętym słoiku • używam do dekoracji




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz