obraz

obraz

poniedziałek, 16 listopada 2015

Krówki mojej mamy


To jeden ze smaków mojego dzieciństwa.
Razem z bratem siadaliśmy nad gładką taflą krówek, każdy z nas zaczynał jeść od innej strony, 
aby w niedługim czasie spotkać się w połowie blaszki (specjalnej na krówki, tej samej wciąż używam). 
To był czas długich rozmów lub słodkiego milczenia...
On pozostał wielbicielem krówek do dzisiaj, ja obecnie ulegam im naprawdę rzadko.
Wiele lat później ich kremowy smak ułatwił mi zaliczenie trudnych dla mnie zajęć z liternictwa...
Pan od liternictwa był smakoszem krówek...
Są słodkie, śmietankowe, pachnące, niezdrowe i pyszne.
Oczywiście można użyć śmietany roślinnej np. migdałowej, kokosowej... 
ja jednak wyjątkowo w tym wypadku pozostaję wierna przepisowi sprzed lat.



 


składniki:
500 ml śmietany kremówki lub roślinnej - migdałowej, kokosowej
500 g kokosowego cukru zmielonego na puder
1/4 łyżeczki cynamonu
1/4 łyżeczki imbiru w proszku






wykonanie:
  • wszystkie składniki umieszczam w szerokim garnku o grubym dnie
  • gotuję ok 40 min., cały czas mieszając, aby się nie przypaliły
  • gdy masa zgęstnieje wylewam ją na płaską formę, w moim przypadku "krówkową", metalową blaszkę







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz