obraz

obraz

niedziela, 17 stycznia 2016

Kolorowa soczewica

Szaro-bury poranek, senne jeszcze miasto, biegłam w pośpiechu...
i nagle z szarości drzew, kamienic, chodników, samochodów wyłoniły się kolory...
mała dziewczynka w krótkim płaszczyku w kolorze fuksji, w seledynowym berecie, białych, grubych rajstopach, z plecakiem, na rowerze...
przystanęłam,
nie mogłam oderwać od niej oczu,
wyglądała zjawiskowo,
jej obraz zachowam pod powiekami na długo
zatęskniłam za kolorami... w kuchni, na talerzu...
W potrawie tej użyłam owocu kaki, ma on drugą piękną nazwę persymona i jest bogactwem witamin A, C, błonnika i antyoksydantów.
Porcja dla 2 osób.

składniki:
1/2 filiżanki czerwonej soczewicy
1/2 filiżanki czarnej soczewicy beluga
1/2 filiżanki fasoli mung
1 cebula
1 łyżeczka czosnku niedźwiedziego
1 łyżka natki pietruszki
6 małych pomidorków
1/2 niewielkiego owocu kaki
1/2 łyżeczki kuminu
1 łyżka oleju z pestek winogron
sól himalajska, pieprz do smaku


wykonanie:
  • płuczę, a następnie gotuję do miękkości soczewicę i fasolę
  • każdą z nich osobno, uważając, aby ich nie rozgotować
  • kroję cebulę, posypuję ją solą i odstawiam na 10 min,
  • potem płuczę cebulę na sicie*
  • na patelni, na oleju podduszam cebulę
  • po chwili dodaję trochę wody
  • potem pokrojone pomidory i pokrojony owoc kaki
  • następnie natkę pietruszki, czosnek, pozostałe przyprawy
  • gdy pomidory się rozgotują dodaje ugotowaną soczewicę i fasolę
  • delikatnie mieszam

*to sposób Joanny na poprawienie strawności cebuli,
 usłyszała go od swojej chińskiej lekarki
i wykorzystuję go, chcąc dodać cebulę do potrawy







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz