obraz

obraz

piątek, 23 października 2015

Tarta orzechowa z borówkami amerykańskimi



Długo nie mogłam wyobrazić sobie jej smaku i odkładam w czasie jej upieczenie...
Kiedy już mieszałam burą masę na ciasto, wciąż miałam wątpliwości... lecz gdy spróbowałam pierwszy kęs, wiedziałam, że moje obawy były zbędne.
Cudownie orzechowe, chrupiące ciasto, delikatny krem kokosowy, orzeźwiające owoce...
Tartę można pokroić na 8-10 kawałków.


składniki na ciasto:
4 dkg orzechów włoskich
4 dkg orzechów laskowych
4 dkg rodzynek
1/2 szklanki płatków owsianych
3 łyżki musu daktylowego*
małe jabłko
sok i miąższ wyciśnięty z 1/2 pomarańczy
1/4 szklanki mleka owsianego
2 łyżki oleju z pestek winogron
szczypta cynamonu, kardamonu i soli różowej

 
 składniki na krem:
kostka pasty kokosowej
łyżka musu daktylowego*
20 dkg borówek amerykańskich


wykonanie:
  • orzechy rozgniatam w moździerzu
  • jabłko ścieram na tarełku o grubych oczkach
  • mieszam wszystkie składniki ciasta
  • formę do tarty smaruję olejem i ciasto wykładam na dnie
  • piekę około 20 min. w piekarniku nagrzanym do temp. 190o C, góra- dół
  • po upieczeniu studzę ciasto
  • kostkę pasty kokosowej rozpuszczam w rondelku w kąpieli wodnej
  • mieszam z musem daktylowym na gładką masę
  • odstawiam na kilkanaście min. aż zgęstnieje
  • borówki myję i osuszam na ręczniku papierowym
  • na całkowicie ostudzoną tartę wylewam krem kokosowy
  • a wierzch posypuję borówkami
  • wkładam tartę na 15 min. do lodówki, a kiedy krem zrobi się twardy, kroję

*mus daktylowy - przygotowuję następująco: moczę daktyle (wcześniej starannie umyte) w ciepłej wodzie przez dwie godziny odcedzam, ale nie wylewam wody • miksuję daktyle • jeśli są zbyt suche dolewam 1-2 łyżkę wody z ich moczenia • mus przechowuję w słoiku w lodówce •używam do słodzenia potraw







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz